Daudziem gadu mija kalpo kā simbolisks atskaites punkts sākt dzīvi zaļāk un veselīgāk, kaut gan patiesībā tādus atskaites punktus nemaz nevajag, ja cilvēks vēlas tā dzīvot visu laiku. Lai tas paliek katram savā ziņā, bet to, ka pēc gadu mijas iedzīvotāju vidū patiešām pieaugusi vēlme kļūt zaļākiem un veselīgākiem, apliecina arī Rimi novērotais būtiskais pieprasījums pēc zaļumiem un augļiem.

Kā skaidro Rimi Latvia pārstāve Dace Preisa, lielveikalu ķēdē salīdzinot ar pērnā gada sākumu, ievērojami audzis pieprasījums pēc svaigiem zaļumiem un augļiem. Šī gada pirmajās dienās pētersīļu pārdošanas apjoms pieaudzis par 30 %, bet diļļu – par ceturtdaļu. Arī brokoļi, kas tradicionāli tiek iekļauti veselīga uztura ēdienkartē, gada pirmajā nedēļā pirkti par trešdaļu vairāk nekā pērn.

Tāpat iedzīvotāji gada pirmajā nedēļā vairāk centušies uzturā iekļaut arī zaļos lociņus svaigās salātu lapas, kuru pārdošanas apjomi, salīdzinot ar šo laika periodu 2018. gadā, pieauguši gandrīz par piektdaļu. Kāpums par 6% vērojams arī citu zaļumu sortimentā.

Ievērojams pārdošanas apjomu kāpums novērots arī augļiem. Āboli pārdoti divas reizes vairāk nekā pērn, bumbieri par trešdaļu vairāk, savukārt melones iedzīvotāji gada pirmajā nedēļā iegādājušies par 43% vairāk. Pieaugums redzams arī eksotisko augļu grupā – tie ēdienkartē iekļauti par 11% biežāk.

Par iedzīvotāju vēlmi ēst veselīgu, svaigu un kvalitatīvu pārtiku liecina arī Rimi un SKDS veiktais ēšanas ieradumu pētījums Kā ēd Latvijā?. Dažādu zaļumu, augļu un dārzeņu iekļaušana uzturā ir kļuvusi par ieradumu jau ceturtdaļai sabiedrības, kas iepērkas Rimi. Turklāt 72% iedzīvotāju īpaši novērtē Latvijā audzētus vai ražotus produktus, skaidro Preisa.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: Pixabay