Iecere jau šovasar atklāt prāmju satiksmi  starp Ventspili un Igaunijas Sāremā salu acīmredzot būs jāatliek, jo  sagatavošanās darbi ievilkušies garumā, ziņo Sāremā laikraksts Saarte Haal.

“Lai gan cerējām atklāt  prāmju satiksmi jau 2019.gada vasarā, tomēr ar šo maršrutu saistītās procedūras dažādu iemeslu dēļ diemžēl ieilgušas,” avīzei pastāstījis Sāremā pašvaldības vadītājs Madiss Kallass. Pēc viņa teiktā, prāmju līniju, visticamāk, izdosies atklāt 2020.gadā.

Igaunijas kompānija Arenguruum pērn martā pēc Sāremā biznesa un  nevalstisko organizāciju asociācijas Saarte Koostookogu pasūtījuma veica pētījumu, kas liecināja, ka prāmju satiksme starp Sāmsalu un  Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga, tomēr tā, visticamāk, būtu  nerentabla, ja notiktu tikai uz komerciāliem pamatiem.

Tika lēsts, ka maršrutā Mentu-Ventspils saskaņā ar optimistiskām  prognozēm pirmajos gados būtu vajadzīgas dotācijas, kas pārsniegtu 100  000 eiro gadā, tomēr astoņu gadu laikā tas kļūtu pašpietiekams.  Pesimistiskā scenārija gadījumā šim maršrutam būtu nepieciešami 300 000  eiro gadā, bija norādīts pētījumā.

Pagājušā gada jūnijā Ventspils un Sāremā pašvaldību un Ventspils brīvostas pārstāvji nolēma kopīgi sākt piemērota prāmja meklēšanu, bet  oktobrī sāka izstrādāt noteikumus konkursam, lai izraudzītos prāmju  līnijas operatoru.

No 2006. līdz 2008.gadam starp Mentu ostu Sāremā un Ventspili prāmju  satiksmi nodrošināja Igaunijas privātās kompānijas Saaremaa Laevakompanii meitasuzņēmums SSC Ferries ar prāmi Scania. Šai laikā  prāmis pārvadāja kopumā 60 000 pasažierus, bet, sākoties krīzei,  uzņēmums līniju slēdza.

Autors: Ventspilnieks/LETA / Foto: LETA