Dzelzceļa kravu pārvadājumos šā gada sākumā kritums par 20%

0
934

Šā gada pirmajos divos mēnešos Latvijas dzelzceļa pārvadāto kravu apjoms ir samazinājies par 20%. Tā pirmdienas, 14.marta, rītā intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas dzelzceļa jaunais vadītājs Edvīns Bērziņš.

«Latvijas dzelzceļam pirmajos divos mēnešos rādītāji ir līdzīgi. Pirmajos divos mēnešos pat vairāk nekā par 10%, ap 20% kravu kritums, bet jāsaka, ka visā reģionā šie kravu kritumi ir ievērojami gan kaimiņos Lietuvā un Igaunijā, gan arī Kreivijā un Kazahstānā,» sacīja Bērziņš. Kā iemeslu tam viņš minēja gan Krievijas rubļa zemo vērtību, gan ogļu un naftas cenu samazinājumu. Vēl jāņem vērā arī tas, ka Krievija attīsta savas ostas un arvien lielāku daļu savu kravu novirza caur tām. «Šis ir vēl viens objektīvs apstāklis, kādēļ tranzīta kravu apjoms uz Latvijas ostām samazinās,» sacīja Bērziņš.

Uz norādi, ka kravu apgrozījuma kritums par 20% ir augsts rādītājs, Bērziņš atbildēja: «Tas ir daudz, bet tie ir pirmie divi mēneši un kravām ir sezonalitātes raksturs, tādēļ pieļauju, ka gada griezumā šī te kravu plūsma stabilizēsies un šis kritums nebūs tik ievērojams.» Bērziņš pieļāva, ka gada beigās kravu krituma varētu nebūtu nemaz, jo pamazām pieaug naftas un ogļu cenas, arī rubļa kurss stabilizējas. Līdz ar to arī kravu apjomi pamazām pieaug, martā jau konstatēts neliels pieaugums.

Viņš arī atzina, ka viens no soļiem ir arī palielināt iekšzemes kravu apgrozījumu, kas pērn veidoja tikai 2% no kopējā apjoma. Uzņēmuma vadītājs šajā pozīcijā saskata lielu potenciālu un pie tā tiek aktīvi strādāts.

Joprojām lielākais kravu apjoms ir no Krievijas, tas veido 80% no kopējā apjoma. Taču uzņēmums raugās Kazahstānas, Ķīnas un Baltkrievijas virzienā, kur iespējams būtiski palielināt kravu apjomu.