Ledus dēļ gaidāmi sarežģīti kuģošanas apstākļi arī Irbes šaurumā

1398

Rīgas jūras līci gandrīz pilnībā klāj ledus, un tuvākajās dienās pieaugošais ledus biezums un vēja ātrums pasliktinās kuģošanas apstākļus, prognozē sinoptiķi.

Saskaņā ar Zviedrijas Meteoroloģijas un hidroloģijas institūta datiem ledus biezums sasniedz piecus līdz 15 centimetrus, vēl biezāks ledus ir pie Igaunijas krastiem.

Visu nākamo nedēļu turpināsies ledus veidošanās un tā biezuma palielināšanās. Tuvākajās dienās pūtīs lēns līdz mēreni stiprs ziemeļaustrumu vējš, kas ledu virzīs uz Kurzemes piekrasti. Stiprākais vējš prognozēts februāra pēdējās divās dienās, kad tā ātrums brāzmās Irbes šaurumā var sasniegt 18 metru sekundē.

Līdz ar to arvien vairāk pasliktināsies kuģošanas apstākļi, tajā skaitā galvenajā kuģu ceļā no Irbes šauruma līdz Rīgas ostai. Lielā sala un vēja ietekmē kuģu ceļš ātri aizsals, var veidoties ledus sablīvējumi un krāvumi.

Sagaidāms, ka kuģošanas apstākļi Rīgas līcī februāra beigās un marta sākumā būs smagākie kopš 2011.gada, kad ledū iestrēga daudzi kuģi.

Rīgas brīvostas kapteinis Artūrs Brokovskis aģentūrai LETA iepriekš sacīja, ka osta ir gatava sarežģītiem ledus navigācijas apstākļiem. Šādu pārliecību viņš pauda, balstoties uz Rīgas ostas flotē esošo ledlaužu “Varma” un “Foros” gaitas izmēģinājuma pārbaudes rezultātiem.

Jau ziņots, ka saistībā ar ledus izveidošanos Somu līcī un Rīgas jūras līcī pieaudzis pieprasījums pēc Ventspils ostas pakalpojumiem, bet Liepājas osta kravu intensitātes pieaugumu šī iemesla dēļ pagaidām nejūt.

Autors: LETA / Foto: LETA