AS Latvijas dzelzceļš (LDz) šogad divos mēnešos strādāja ar 35,7 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3% vairāk nekā attiecīgajā laikā pērn, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 34%, sasniedzot 6,4 miljonus eiro.

Vienlaikus ar apgrozījuma kāpumu vidējā darba samaksa uzņēmumā palielināta par 3,8%.

Kompānijā skaidroja, ka finanšu rādītāji uzlabojušies, pateicoties pārvadājumu apmēra pieaugumam. Janvārī pa LDz infrastruktūru pārvadāto kravu apmērs bija 4,8 miljoni tonnu, kas ir par 4,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, bet februārī kopumā pārvadāti 4,4 miljoni tonnu, kas ir par 7,3% vairāk. Būtiski pieaudzis pārvadāto akmeņogļu kravu apmērs, par 65% pārsniedzot pagājušā gada sākuma rādītājus.

Tāpat gada sākumā pieaugusi aktivitāte Ventspils un Liepājas ostā, līdz ar to palielinājies pārvadātāju veikto tonnkilometru apmērs, kas arī pozitīvi ietekmējis LDz apgrozījumu no ieņēmumiem par infrastruktūras lietošanu.

Līdztekus pārvadājumu apmēru pieaugumam LDz gada sākumā turpinājis samazināt izdevumus pozīcijās, kurās tas iespējams un kuras neietekmē vilcienu kustības organizāciju, drošību un infrastruktūras uzturēšanu. Tostarp aptuveni 700 000 eiro ietaupīti materiālu, degvielas un kurināmā iegādes un elektroenerģijas patēriņa pozīcijā.

“Infrastruktūras pārvaldītāja finanšu rādītāji gada sākumā tradicionāli ir labāki, jo pārvadājumu apjomus gada griezumā ietekmē sezonalitāte – ziemā tiek pārvadāts vairāk kravu, bet vasarā mazāk. Tomēr gada pirmajos mēnešos sasniegtie rezultāti apliecina uzņēmuma finanšu stabilitāti, spēju nodrošināt infrastruktūras uzturēšanu pašreizējā apjomā un uzņemties nozīmīgu attīstības projektu īstenošanu, kas stiprinās Latvijas transporta pakalpojumu eksporta perspektīvas un infrastruktūras konkurētspēju nākotnē,” sacīja LDz viceprezidents Aivars Strakšas.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka izaicinājums un viena no uzņēmuma vadības prioritātēm ir kvalificētu darbinieku noturēšana. “Darba tirgus un ekonomiskās situācijas ietekmē pēdējos gados darba samaksas pieauguma temps valstī ir bijis straujāks nekā mūsu uzņēmumā, tādējādi radot milzīgu spiedienu uz uzņēmuma finanšu iespējām,” pauda kompānijas viceprezidents.

Piesaistot Eiropas Savienības fondu finansējumu, LDz tuvākajā laikā plāno sākt vērienīgus attīstības projektus – Rīgas un Daugavpils dzelzceļa mezgla modernizāciju. Tāpat uzņēmums gatavojas iesniegt pieteikumu Eiropas Komisijā par finansējuma saņemšanu dzelzceļa līniju elektrifikācijas projekta pirmajam posmam, paredzot elektrificēt dzelzceļa līnijas no Rēzeknes un Daugavpils uz Rīgu (Šķirotavu).

Autors: LETA / Foto: Ieva Lūka/LETA