Kravu pārvadātājs pa dzelzceļu AS Baltijas ekspresis šā gada septiņos mēnešos vairāk nekā dubultojis pārvadāto kravu apjomus. Uzņēmuma pārvadāto kravu apjoms 2017.gada septiņos mēnešos salīdzinājumā ar līdzīgu laika posmu pērn pieauga par 163,6%, otrdien paziņoja uzņēmums.

“Esam nopietni strādājuši, lai šajos apstākļos, kad Krievija atsakās saskaņot kravu sūtīšanu pa dzelzceļu uz Latvijas ostām, piesaistītu kravas par spīti šķēršļiem, kādi pastāv privātiem kravu pārvadātājiem attiecībā uz pārvadājumiem pierobežā un tā dēvēto “pēdējo jūdzi”,” uzsvēra AS Baltijas ekspresis valdes priekšsēdētājs Māris Bremze.

Pēc AS Baltijas ekspresis vadītāja teiktā, kravu pārvadājumus posmā no Latvijas austrumu robežas līdz tuvākajai stacijai Daugavpilī vai Rēzeknē VAS LDz atļauj veikt tikai savam meitas uzņēmumam SIA LDz Cargo, lai gan liberalizētā dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgus nosacījumi paredz, ka piekļūt dzelzceļa infrastruktūrai un veikt pārvadājumus šajos posmos varētu ikviens pārvadātājs. Tāpat arī manevru darbus Ventspils stacijā, kas saistīti ar kravas vagonu nogādāšanu līdz Ventspils ostas termināliem VAS LDz atļauj veikt tikai SIA LDz Cargo.

Turklāt, kā stāsta Bremze, par pārvadājumiem šajos posmos SIA LDz Cargo kravas saņēmējiem liek maksāt ievērojami vairāk, ja tālāko ceļu tas veiks ar AS Baltijas ekspresis nevis ar SIA LDz Cargo vilcienu.

Biedrības Baltijas asociācija – tranzīts un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne norāda, ka asociācijā ietilpstošie uzņēmumi kravu apjoma kritumu neizjūt, bet satraucoša ir situācija nozarē kopumā. “Kad vēršamies pie valdības vadītāja, mēs izrādām satraukumu par otro lielāko Latvijas tautsaimniecības nozari, kuras apsīkums varētu nopietni ietekmēt visas valsts ekonomisko attīstību,” atzīst BATL vadītāja.

Šā gada jūlijā pa dzelzceļu pēc LDz datiem tika pārvadāts par 7,7% mazāk kravu nekā 2016.gada attiecīgajā mēnesī.

Autors: Ventspilnieks.lv / Foto: LETA