Kā ar desmitiem tūkstošu eiro vērtiem līgumiem Ventspils dome “baro” pilsētas medijus

0
1367

Latvijas Televīzijas raidījums Aizliegtais paņēmiens savā jaunākajā pārraidē pievērsa uzmanību tam, kā piecās lielākajās pilsētās ārpus Rīgas pašvaldības cenšas par savu darbu stāstīt caur medijiem. Kā viens no “spilgtākajiem” piemēriem bija Ventspils pilsētas pašvaldība. Tā tērē desmitiem tūkstošu eiro, slēdzot sadarbības līgumus ar vietējo laikrakstu Ventas Balss un Kurzemes televīziju. Kā norāda raidījums, unikāla ir avīze Ventas balss, kur pašvaldības nauda ieplūst simtos tūkstošu. Darbinieku skats teju 50, bet avīzes tirāža – tikai 4500.

Šoreiz raidījuma mērķis bija uzzināt, kā pašvaldības cenšas par savu darbu stāstīt caur medijiem: cik lielas summas tam tērē un cik lielā mērā mediji, kuri tiek pie domes pasūtījumiem, uzdrošinās kritizēt vietvaru.

Raidījums uzsver, ka 2015.gada nogalē lielākais līgums par 2016.gadu noslēgts ar vietējo avīzi Ventas balss par 170 000 eiro. Šī gada sākumā vēl viens darījums: informatīvo pakalpojumu sniegšana vietējā laikrakstā 2017. un 2018.gadā par 369 000 eiro. Nākamās lielākās summas ar Kurzemes televīziju: 2016.gadā par 101 000 eiro, 2017. un 2018.gadā – jau 284 000 eiro.

Pērn slēgti līgumi arī ar vairākām radiostacijām, piemēram, radio Baltkom, Ventspils radio, arī ar Latviešu radio un Izklaides producentu apvienību 7 par sadarbību Muzikālās bankas ietvaros. Visu līgumu kopējā summa ap 53 000 eiro. Šogad līgums ar portālu Delfi par 31 000 eiro.

Šogad vēl līgums par 22 000 eiro ar četrām radiostacijām par dažādām intervijām – TOP FM, Baltkom Radio, Radio SWH Kurzeme ēterā un Super FM. Piemēram, radio Baltkom regulāri dod vārdu Lembergam par dažādiem jautājumiem, ir pat atsevišķa rubrika. Bet norādes, ka par to maksā Ventspils pašvaldība, nav, norāda raidījums.

 

Par visu var uzzināt vairāk, noskatoties pilnu raidījuma sižetu šeit.

Autors: Ventspilnieks.lv/LSM / Foto: Ekrānšāviņš no video