Līdz oktobrim plāno pabeigt Ventspils ostas graudu termināļa paplašināšanu

0
1155

Līdz šī gada oktobrim plānots pabeigt Ventspils ostā strādājošā specializētā graudu kravu pārkraušanas un glabāšanas termināļa Ventspils Grain Terminal paplašināšanas un modernizācijas darbus.

Projekta realizācijas gaitā plānots izbūvēt jaunu divsekciju universālo noliktavu, kuras ietilpība būs ap 37 000 kubikmetru. Līdzās noliktavai atradīsies ap 15 metrus augsta kravu iekraušanas-izkraušanas operāciju ēka. Terminālī tiks uzstādīti bunkura tipa svari un cits beramkravu pārkraušanai un uzglabāšanai nepieciešamais tehnoloģiskais aprīkojums.

AS Ventspils Grain Terminal ir viens no Ventspils brīvostas beramkravu termināļiem un paredzēts graudu uzglabāšanai un pārkraušanai. Tā uzglabāšanas jauda pašlaik ir 72 000 tonnas, bet gada caurlaides spēja – 1,5 miljoni tonnu. Plānots, ka pēc modernizācijas tā caurlaides spēja pieaugs par vienu miljonu tonnu – līdz aptuveni 2,5 miljoniem tonnu gadā. Terminālī būs iespējama ne vien graudu, bet arī citu beramkravu pārkraušana un uzglabāšana. Pasūtītāja plānoto investīciju apjoms pārsniegs sešus miljonus eiro.

Projekta būvdarbu ģenerāluzņēmējs ir SIA Ostas celtnieks, kas veica arī ģenerāluzņēmēja funkcijas tehniskā projekta izstrādes gaitā.

Ventspils ostā strādājošais specializētais graudu terminālis Ventspils Grain Terminal vēlas paplašināties, izbūvējot universālo noliktavu. Kā skaidroja AS Ventspils Grain Terminal valdes priekšsēdētājs Vladislavs Šafranskis, paplašināšanās rezultātā terminālis kļūs universālāks un spēs piesaistīt jaunu kravu nomenklatūru. Universālajā noliktavā atšķirībā no jau esošajām termināļa tvertnēm varēs uzglabāt ne tikai graudaugus, līdz ar to pārkraujamo kravu nomenklatūras paplašināšana ļaus daļu graudu kravu nomainīt uz mazāk putošām pākšaugu un eļļas augu kultūrām, citām augu izcelsmes izejvielām, kā arī to pārstrādes produktiem. Kā uzsvēra Šafranskis, pēc paplašināšanas terminālim būs iespēja vairāk koncentrēties uz ekoloģiski tīrākām kravām.

Termināļa paplašināšanās ļaus tam veiksmīgāk konkurēt ar Rīgas, Liepājas un Klaipēdas ostām, norādīja Šafranskis. Pašlaik terminālī esošajās 11 tvertnēs var vienlaicīgi uzglabāt apmēram 70 000 tonnu graudu. Plānots, ka jaunās universālās noliktavas kopējā ietilpība būs 32 500 tonnu. Plānots izbūvēt arī bunkura svarus, kas nodrošinās iespēju noteikt precīzu kravas apjomu kuģa iekraušanas laikā.

Uzņēmuma vadība apgalvo, ka ietekme uz gaisa kvalitāti pēc termināļa paplašināšanas nepasliktināsies. Nododot ekspluatācijā jaunos objektus, tiks radītas alternatīvas iespējas pārkraušanas procesu ieviešanai pa īsākām tehnoloģiskajām līnijām. Atbrīvojot daļu iekārtu no noslogojuma un samazinoties caur šim iekārtām pārkraujamo kravu apjomam, atbilstoši samazināsies arī izmešu apjomi no atsevišķiem avotiem. Jaunās universālās noliktavas ārējais un iekšējais aprīkojums ļaus maksimāli izmantot teritorijas platību un optimizēt pārkraušanas procesus, teikts būvniecības ieceres publiskās apspriešanas materiālos. Tiek solīts, ka termināļa paplašināšanās neradīs papildus trokšņa slodzi blakus esošajai dzīvojamajai teritorijai. Lielākā daļa tehnoloģisko iekārtu atradīsies jaunās noliktavas iekšpusē.