Pērn Ventspils ostas vēsturē pārvadāts lielākais pasažieru skaits

0
1145
Autors: Ventspils brīvosta
Autors: Ventspils brīvosta

Lai arī prāmju satiksmes operatori Ventspils brīvostā galvenokārt orientējas uz ro-ro kravas transportēšanu, arvien lielāku lomu ieņem pasažieru pārvadāšana. Pagājušajā gadā ar prāmjiem Ventspils brīvostā ieradušies vai aizbraukuši 105 143 pasažieri, kas ir lielākais prāmju pasažieru skaits viena gada laikā Ventspils ostas vēsturē, portāls VentspilsBalss.lv uzzināja Ventspils brīvostā.

Ventspils brīvosta šobrīd ir aktīvākais prāmju satiksmes centrs Latvijā. Septiņas reizes nedēļā prāmji kursē uz Nīneshamnas ostu Zviedrijā, bet vienu reizi – uz Travemindi Vācijā. Tieši Zviedrijas līnija kļūst aizvien populārāka – to pērn izmantojuši 92 115 pasažieri, kas ir par 39% vairāk nekā gadu iepriekš. Vācijas līniju izmantojuši 13 028 pasažieri. Jāpiezīmē, ka kravas auto šoferi (59 492) pasažieru skaitā neietilpst.

2015.gadā ar prāmjiem Ventspils brīvostā pārvadāti 48 737 vieglie auto, 70 443 kravas vienības jeb 1,8 miljoni tonnu kravas. Prāmju satiksmes sniegtās priekšrocības produkcijas eksportam kā vienu no iemesliem ražotnes atvēršanai Ventspilī min arī Ventspils brīvostas industriālās zonas klienti.

Ventspils brīvostas pārvalde augstu novērtē sadarbību ar prāmju satiksmes operatoriem. Šobrīd prāmju satiksmes līnijas no Ventspils ostas organizē viens no lielākajiem prāmju satiksmes operatoriem Eiropā Stena Line. Prāmju apkalpošana notiek Ventspils brīvostas terminālī Noord Natie Ventspils Terminals.

Stratēģisku lēmumu Ventspils ostā attīstīt prāmju satiksmi ostas vadība pieņēma 1998.gadā. Turpmākajos gados pēc Ventspils brīvostas pārvaldes pasūtījuma tika izbūvētas divas ro-ro tipa piestātnes, kuras ir nepieciešamas prāmju apkalpošanai. Ventspils ir vienīgā osta Latvijā un viena no nedaudzajām Eiropā, kur ir nodalīta kravas un pasažieru plūsma. Piesaistot Eiropas Savienības līdzekļus, Ventspils brīvostas pārvalde ir uzbūvējusi ērtu terminālu kravu pārvadātājiem un modernu pasažieru termināli. Pasažieriem nav jānīkst garā rindā kopā ar kravu pārvadātājiem, viņi var pavadīt laiku glītā pasažieru terminālī, savukārt, kravu pārvadātājiem ir radīti labākie apstākļi transporta pārbaudei un sakārtošanai, un vadītāju atpūtai.