Reklāmas ietekme: faktors, kas katru 1/5 iedzīvotāju mudina pirkt konkrētu preci

995

Vidēji katrs piektais Latvijas iedzīvotājs atzinis, ka jaunas preces vai pakalpojumus bieži pērk tieši reklāmas ietekmē. Par to liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktās aptaujas dati.

Aptaujā noskaidrots, ka apgalvojumam par reklāmas ietekmi konkrētu preču vai pakalpojumu iegādē kopumā piekrīt 21% aptaujāto: 17% tam drīzāk piekrita, savukārt vēl 4% tam piekrita pilnībā. Salīdzinot ar pagājušo gadu, šādas atbildes sniegušo īpatsvars kopumā pieaudzis par 6%.

Vairākums iedzīvotāju gan nepiekrīt tam, ka jaunas preces un pakalpojumus pērk reklāmas ietekmē. 34% aptaujāto aptaujā vērtēšanai piedāvātajam apgalvojumam drīzāk nepiekrita, savukārt vēl 44% tam nepiekrita pilnībā.

Līdz šim augstākie rādītāji tam, ka iedzīvotāji jaunas preces vai pakalpojumus iegādājas reklāmas ietekmē, fiksēti laika posmā no 2000. līdz 2005.gadam, kad to iedzīvotāju īpatsvars, kas atzīst, ka jaunas preces vai pakalpojumus bieži pērk reklāmas ietekmē. Minētajā periodā minēto iedzīvotāju īpatsvars bijis nedaudz virs 30%. Savukārt mazākais šādu viedokli paudušo iedzīvotāju īpatsvars fiksēts pērn, kad kopumā apstiprinošu atbildi aptaujā izteiktajam apgalvojumam izteica 15% iedzīvotāju, skaidro SKDS.

Autors: Ventspilnieks/LETA / Foto: Pixabay