Antāne: Sācies reāls darbs pie Latvijas transporta un loģistikas koridora piedāvājuma

0
1027

Biedrība Baltijas asociācija – transports un loģistika (BATL) ir gandarīta, ka sadarbībā ar SIA LDZ Loģistika un Transporta un sakaru institūtu ir uzsākts reāls un konstruktīvs darbs pie Latvijas transporta un loģistikas, tajā skaitā tranzīta nozares stratēģijas izstrādes, gandarījumu pauž BATL prezidente Inga Antāne.

LDZ Loģistika un Transporta un sakaru institūta rīkotajā darba seminārā Latvijas transporta un loģistikas un tranzīta nozarē strādājošie uzņēmēji un valsts infrastruktūras turētāji kopīgi uzsāka darbu pie nozares tālākai attīstībai vitāli būtiskā vienotā tranzīta koridora piedāvājuma izstrādes. Seminārā uzņēmēji dalījās ar praktiskiem risinājumiem vienotā koridora izstrādei, tādējādi sperot arī reālu soli nozares starptautiskās konkurētspējas veicināšanai.

BATL prezidente Inga Antāne uzsver, ka lielākā daļa nozares uzņēmumu un asociāciju pārstāvji bija vienisprātis, ka situācija nozarē ģeopolitisko un strukturālo izaicinājumu ietekmē ir būtiski mainījusies, un nepieciešams jauns redzējums un jauns Latvijas transporta un loģistikas nozares piedāvājums ārējiem tirgiem.
“Nozares potenciāls ir milzīgs, bet diemžēl ne līdz galam izmantots. Tādēļ ir ļoti svarīgi šādā pat formātā turpināt darbu, kas ļaus izveidot nozarē strādājošo uzņēmēju un valsts infrastruktūras turētāju kopīgo redzējumu par nozares tālāko attīstību jaunajos globālajos apstākļos,” teica Antāne.

Transports un loģistika veido ievērojamu daļu no Latvijas iekšzemes kopprodukta un nodarbinātības, tādēļ valstiska mēroga nozares stratēģijas izstrādāšana ir vitāli svarīga ne tikai pašai nozarei, bet valsts tautsaimniecībai kopumā. Situācijā, kad pasaulē notiek globālas kravu transporta ceļu pārmaiņas, vienota piedāvājuma izstrāde Latvijai ir iespēja iekļauties globālajos tirdzniecības ceļos un būt kopā ar pasaules lielākajām ekonomikām.

BATL jau vairākkārt ir norādījusi uz nepieciešamību veicināt Latvijas transporta un loģistikas nozares, tajā skaitā ostu starptautisko konkurētspēju, un aicinājusi izstrādāt šodienas tirgus apstākļiem atbilstošu piedāvājumu kravu plūsmai caur Latviju un Latvijas ostām. Tādēļ seminārā iezīmētie iespējamie nozares attīstības virzieni un priekšlikumi ir ļoti būtisks solis ne tikai nozares tālākai attīstībai, bet arī visai valsts tautsaimniecībai kopumā.